We komen eraan!

27 september 2019 - Seychelles International Airport, Seychellen

We ontwaakten gisteren met een dubbel gevoel. Wat gaan we doen vandaag? Hiken in Vallée de Mai, waar de wereldbekende kokosnoten groeien in de vorm van onze vrouwelijke bekken, of Cathy haar missie achterna voor een zeeschilpad te spotten. We hebben het stilletjesaan gehad met het hiken, dus gaan we voor dagje strand. Alweer ja 😁... Maar met een missie deze keer! Cathy schiet meteen haar snorkelgerief aan en start de zoektocht. Renée gebruikt alweer haar excellente klimtechnieken en trotseert een hoge granieten rots om aan te duiden waar ze iets ziet bewegen. Maar helaas, na een 2tal uurtjes ronddobberen nog geen turtle gevonden. Ff pauze dan maar... Ons Renée gaat op de wandel en vindt een weide met landschildpadden. Als iemand zich afvraagt hoe ze zich voortplanten, euhm, zie foto! Terwijl Cathy aan haar laatste snorkel poging bezig is, gaat ons Helga ook op de wandel. Ze spot een beachbar, genaamd 'Honesty-bar' waar een notebook ligt. In dat boek laat ze een bericht achter dat we pas mogen lezen als ze de pijp aan Maarten heeft gegeven. We zijn curieus!! Maar we respecteren haar wens en gaan ons de komende jaren afvragen wat ze daar geschreven heeft. Toch een lieveke he ons Helga! Ondertussen heeft ook ons Cathy resultaat geboekt. Geen zeeschildpad, maar wel een super grote rog! En wat is ze blij, aangezien een rog nog niet in haar collectie stond. Bij deze zijn we allen tevreden en heeft iedereen gezien wat hij wou zien. Oh ja, en we hadden bezoek gisterenavond in onze kamer.. Ons volgend plaatselijk huisdier, nen hond!

Vandaag beginnen we aan de reis richting België. Er staan heel wat vervoermiddelen op het schema, te beginnen bij de bus, gevolgd door de boot, gevolgd door nog eens een bus die ons reeds bij de luchthaven heeft gebracht. We zullen pas opstijgen omstreeks 23.50u Seychelse tijd. Nog 5 uurs te gaan.... Er wacht ons ook nog een tussenstop in Dubai, en een treinrit naar Mol en een autorit richting Dessel. Yes we can!

We kunnen in ieder geval terug kijken naar super leuke vakantie waar we meermaals versteld stonden van de pracht in de wereld, de wonderen van de natuur en wat een mooie vriendschap we hebben samen!

Dat we een getuigen mochten zijn van een paradijselijk huwelijk, waar bruid en bruidegom straalde van geluk! Een huwelijk om nooit meer te vergeten.

Wij zien jullie alvast terug in België!

1. Van Tulden Rita:
    27 september 2019
    Top!! Jullie zijn een top wat vriendschap betreft. Dit avontuur kunnen jullie bewaren om later in uw oude dag te herinneren, mooi toch. Ondanks dat ik het jullie van harte gun zal ik toch blij zijn je weer te zien hoor Cathy. Ja....mijn moedergevoelens spelen me nog altijd parten. Maar wat nu vooral telt is dat jullie een veilige terugreis mogen hebben. In ieder geval welkom thuis in het herfstachtige thuisland België. Dikke knuf ...mama. xxx