Coco trail.

23 september 2019 - La Digue, Seychellen

We starten onze dag met alweer een stevig ontbijt van ons kotmadam. Toast met exotisch fruit, een eitje, vers fruitsap en een stevige tas koffie erbij. Heerlijk! Er staat vandaag een hike op de planning, namelijk de coco-trail. We springen op onze fiets en vertrekken naar het startpunt. Vanaf de 1ste bergrit merken we al dat onze benen nog niet bekomen zijn van gisteren. De zwoele hitte doet er ook geen goed aan en moeten daarom al forfait geven vanaf berg 2. Dat belooft voor het hiken! Na een rit/wandeling van een 20 tal minuten arriveren we aan het startpunt van onze trail. Ons lichaam is even in protest met onszelve maar we winnen de strijd en geraken van start. We kunnen jullie alvast meedelen dat de temperatuur in de exotische jungle te vergelijken valt met een finse sauna. Het zweet baant zich een weg in elke poriën dat er te vinden valt. Overal dus! We moedigen elkaar aan met de gedachte dat we ons lichaam aan het zuiveren zijn en straks een fluwele velletje gaan hebben. Het hiken gaat goed, en naargezien de omstandigheden ook erg vlot! We komen onderweg de bekende giga duizenpoot tegen die zich hier op het eiland heeft gevestigd. Even foto'ke maken en weer verder gaan. De trail passeert 3 stranden, zwemmen is hier echter niet toegestaan door de sterke stroming van de golven. Eenmaal aangekomen aan strand nr.3 , genoemd Anse Coco, placeren we ons gedrieën op een ligstoel onder de palmbomen bij de plaatselijke bar. Je zou denken dat op zo een afgelegen plaats er niets gevestigd zou zijn. Maar jawel! Die Creolen weten waar ze moeten gaan staan voor die uitgedroogde toeristen op te vangen. En dat waren wij dus vandaag. We genieten er van enkele sapjes en een schotel vers fruit als lunchpakket. We doen een babbeltje met de barman en trekken foto's van alles wat beweegt. Het paradijs-gevoel is hier fenomenaal en besluiten om hier onze namiddag verder te spenderen als echte prinsessen. Want zo worden we hier verwend. Er ging zelfs een gratis cocktail af met de bekende Takamaka rum! Na enkele uren 'vakantie houden' nemen we afscheid van het idyllische strandje en trekken onze hike schoenen (sneakers eigenlijk) weer aan richting hotel. Eenmaal aangekomen is ons kaars weer uit en verlangen we naar ne goeie pizza, frisse douche en ons bed. Dag 7 van onze vakantie zit er alweer op. Morgen varen we weer uit naar ons 3de en laatste eiland, Praslin.

Er is ook vandaag weer technisch probleempje met de foto's (uploaden duurt erg lang)... Deze volgen hopelijk snel!

1. Van Tulden Rita:
    23 september 2019
    Hallo globetrotters!. Toch knap van jullie dat je dat zo fantastisch doet. Maar wat wil je als je in zo een paradijs terecht komt!! Je zou voor minder,,,geweldig en leuk die foto's telkens erbij. Ook tof hoe jullie dit elke dag in jullie nieuwsuurtje vertellen. Keigoed👍. Geniet de volgende dagen nog van jullie paradijs daar. Want hier gaat het herfstweer zijn intrede doen tegen dat jullie thuis zijn. Dikke knuffel😘
  2. Astrid:
    24 september 2019