D-day!

19 september 2019 - Anse A La Mouche, Seychellen

Vandaag is het DE grote dag aangebroken. We horen bij het openen van onze ogen de klokken al luiden. Ale ja, klokken hebben we hier niet dus doe maar bij het breken van de golven! šŸ˜ Eerst drinken we nog een tasje koffie op ons terras,Ā  gevolgd door een homemade ontbijt. Ondertussen zitten we al met z'n vieren hier,Ā de plaatselijke 'wilde' katĀ voelt zich erg op haar gemak bij ons en wij ontvangen haar dan ook in alle liefde. Een kat is trouwens niet ons enige huisdier. In de tuin van ons hotel zitten MEGA spinnen!! Ā En neeĀ  ... We zijn niet aant overdrijven. (Zie foto's) Naar het schijnt leven hier ook tarantula's! Even doen we dat niet gehoord hebben. Voor we aan de grote dag beginnen,Ā  profiteren we nog een dik uurtje van het idyllische strand! De zon is ons goedgezind en schijnt volop... Profiteren dus.

12.15u : We beginnen aan onze voorbereiding! Cathy is ingehuurd voor Emy in alle glorie te laten schitteren op haarĀ dag. Nagels lakken, harenĀ krullen, sminken en haar bruidsjurk strijken zijn de taken die volbracht moeten worden voor 14.15u.. Is dat gelukt? Euhm natuurlijk niet! Maak er maar 14.30u van. Ja seg, we blijven vrouwen he... Onze chauffeur is ondertussen al erg nerveus geworden van ons getaffel. Blijkbaar heeft hij nog 27 trouwen op deĀ planning staan. Hadden we even geen rekening mee gehouden meneer, sorry! Dieje mens sjeesde volle bak door de smalle straten met diepe afgronden voor de schade in teĀ halen. Sjans dat de Jeroen geblinddoekt was , want dieje mens was gewoon uitgestapt! Al bij al toch veilig aangekomen aan het volgende strand uit de boekskes. De ceremonie kan dus eindelijkĀ  van start gaan. Onder een prachtig strandprieel geven Emy en Jeroen elkaar in alle verliefdheid de schitterende ringen,Ā  emotionele beloftes en uiteraard ook het I DO woord.Ā Wat zijn we dankbaar dat wij als bruidsmeisjes en getuigen deze dag mee hebben mogen beleven! Na het laten van enkele vreugdetranen gaat de fles champagne open en wordt de weddingcake boven gehaald. We rijden terug naar het strand bij het hotel waar ons een tafeltje op het strand opwacht met een heerlijk diner. Wat een afsluiter van de dag. Het geluid van de golven en het witte strand tussen onze teentjes doen het eten eens zo goed smaken. Bij het vallen van de avond genieten we nog even na van deze leuke dag... Met ons 3tjes weliswaar, Mr en Mevr Gullien zijn waarschijnlijk de huwelijksnacht aan het consumeren, we zullen alvast onze ramen sluiten!Ā