Of to the jungle!

20 september 2019 - Anse A La Mouche, Seychellen

We ontwaken alweer met een stralende zon, ons plaatselijk huisdier en 3 jatten koffie. We kunnen echter niet al te lang bijpraten want we gaan hiken vandaag! Na een rit van 15 min (en maar 1 ommekeer) bereiken we de trail. Al vanaf de eerste 5 stappen weten we niet waar eerst kijken. We volgen een zandpad omringd door verschillende soorten gigantische palmbomen. Hier en daar komt zelfs een hagedisje piepen, heel schattig! Na een tijdje wandelen komen we uit op alweer een parelwit strand dat omringd is met grote granieten rotsen en palmbossen. De heldere azuurblauwe golven maken het plaatje alweer helemaal af! We staan er zelf versteld van dat het telkens nog mooier kan worden. Op het eind van deze strandwandeling komen we uit op een verborgen meer, we wanen ons net als Leonardo Dicaprio in de scène van 'The beach'. Maar dan zonder de haai en de cocaïne plantages. Even wat selfies trekken en weer verder hiken! We proberen ons al enkele dagen in te houden maar nu gaat het echt niet meer. We beklimmen de rotsen en gaan de echte jungle in. Bye bye Leonardo , hello Tarzan and Jane! Blijkt dat tijdens de beklimming deze rol voor ons in de wieg gelegd is.. De afdaling daarentegen ging af en toe iets moeizamer bij sommige onder ons, maar we zijn allen heelhuids terug op onze oorspronkelijke route beland. Na een stevige ochtendwandeling hebben we wel een uitgebreide lunch verdiend. Daarna nog paar uurtjes strand liggen en onze 5de vakantiedag zit er alweer op. Morgen trekken we weer verder naar het volgende eiland op onze planning, La Digue.