Wieleren op La Digue.

22 september 2019 - La Digue, Seychellen

Zondag josdag.. Maar niet voor ons! Wij gaan vandaag met de fiets het eiland verkennen. We staan om 8.30u al helemaal klaar aan de ontbijttafel van onze B&B, en dat na een wilde nacht @the disco. Misschien dat 'wild' er toch maar aflaten... Overdag is het een restaurant, maar na 21u worden de tafels opzij geschoven en plaats gemaakt voor een dansvloer. Er was dan ook over de hele avond 10 man gepasseerd. En met man bedoelen we ook letterlijk MAN. Enkele Creolen komen hier een move maken bij de toeristen. En aangezien wij de enigste 3 toeristen waren hadden we het natuurlijk aan ons been. Na een dik uur kan ons Helga zich niet meer inhouden en waagt ze zich op de dansvloer. De Robert, een Creool, ziet zijn kans en gaat meteen zijn move's delen met haar. Helga haar innerlijke Afrikaanse roots komen naar boven en laat zich weer helemaal gaan. We moeten haar na een tijdje letterlijk van de dansvloer gaan halen! Naar huis Helga, want ze worden te zat. We houden het hier veilig met 3 vrouwen die alleen de wereld gaan verkennen. 😁

We zijn intussen onze fietsen gaan huren en zijn klaar om rond te toeren. Lets gooooo! Heel euforisch en volle moed vertrekken we richting het zuidelijke front. Bij de 1ste helling merken we dat onze fietsbenen al even hebben stilgestaan, rechtstaan op die pedalen en gaaaaaas! De kustlijn verkennen is nog nooit zo leuk geweest. We komen de ene na de andere bewonderbare plaatsjes tegen. Regelmatig stoppen voor een fotoke/selfie en weer door gaan. Zo komen we een visser tegen die een palingachtige vis had gevangen. Deze vissoort zagen we eerder al rondzwemmen en we zijn dus blij dat we hem van dichtbij kunnen bewonderen. Blijkt nu dat dit een roofvis is, best creepy visje eigenlijk. Fotoke trekken en weer verder trappen. Van al dat fietsen krijgen we natuurlijk dorst en nemen dus even een pitstop bij een leuke bar met ongelooflijk mooi uitzicht! Na een frisse fruitcocktail zetten we onze weg weer verder. Na een rit van 5 minuten moeten we al een ommekeer maken aangezien de weg gewoon ophoud (zie foto). We trappen ons dus weer de andere richting uit en gaan richting het noordelijk front. Ondertussen beginnen onze benen al enige teken van vermoeidheid te tonen met die berg op/berg af ritjes. Vooral de 'op' dan! Tijdens de rit spotten we de Flycatcher bird. Deze vogel leeft enkel op La Digue. Ook de prachtige witte paradijsvogel hebben we gezien! Helaas waren we te laat met onze camera. Aangekomen aan de wederzijde van het eiland veranderd de weg in een zandpad. Een stukje verder parkeren we onze bikes om vervolgens een wandelpadje te betreden. Alweer een mooi strand seg!  Blijkt dat je hier via wandelpaadjes (mini-trail) van het ene strand naar het andere kan wandelen. En dat hebben we dan ook gedaan. Daarna terug dieje velo op richting huis. Onze benen hebben ondertussen forfait gegeven. Dat wordt verder trappen puur op karakter! Al laat dat ons op de stijlste heuvels soms ook al in de steek. Vermoeiende maar ongelooflijk leuke 'to do' op La Digue!

Na onze lunch plasseren we ons aan het strand. Rust! Hebben we verdiend vinden we zelf na 5 uurs toeren. Onze dag sluiten we mooi af met enkele foto's van de exotische visjes hier. Helaas nog geen zeeschildpad gespot. Renée en Cathy hebben een poging gedaan , maar na een hevige golfslag hielden ze het voor bekeken. Met geschaavde knieën en een mond vol zout is de schade beperkt deze keer. Morgen nog is proberen!

Foto's volgen nog... technisch probleempke!!