Dag 2: Sardientjes en kwallen
17 september 2019 - Bel Ombre, Seychellen
We hebben ondertussen onze knop 'vacation modus on' aangezet en kunnen aan onze echte vakantie beginnen.. Gepakt en gezakt verlaten we de luchthaven en worden we meteen als sardientjes ingeblikt. Een klein autootje ( C2 niveau voor de kenners) wacht ons op als verkenner van het eiland. We staan verstomd van de capaciteiten van een KIA: 5 mensen en 5 rugzakken.. Sterk merk! Na een zoektocht van een uur, eindelijk onze 1ste verblijfplaats gevonden.. Hier worden onze backpacks gedropt en gaan we meteen verder naar de plaatselijke markt. Korte uitleg hierover: kleurrijke kraampjes voor aankopen bij de plaatselijke bevolking maar onze immodium gaat deze uitdaging uit de weg. We zijn uiteraard naar de Seychellen gekomen voor de idyllische stranden! En dat willen we dan ook meteen met onze eigen ogen zien en voelen! Voelen is dan ook wat letterlijk geweest voor 1 van ons. Cathy was, alweer in al haar enthousiasme, de onderwaterwereld aan het bewonderen. De visjes zwommen rond haar en ze kon er maar geen genoeg van krijgen... Tot dat ene moment.... Dat ze de kwallie ontmoette. Heel het strand ( 9 man inclusief wij 5) heeft dit geweten. Na de betrouwbare bron nl. Google te hebben geraadpleegd, rijdt Jeroen met haar naar het plaatselijk ziekenhuis. Indische kwallen kunnen dodelijk zijn volgens Google, geen risico dus en gaan met die KIA. Eenmaal gearriveerd aan de spoed(we kwamen letterlijk een operatiezaal binnen maar soit, lang verhaal) , blijkt het allemaal niet zo erg. De kwalle zitten dus niet aan deze kant van de oceaan. Fieuw! Na een 2tal uur verdween de brandende pijn en bijna-doods-ervaring uit Cathy haar gedachten en kon de reis weer verder gezet worden.. Wat gebeurde er intussen bij de achterblijvers? Samen met Cathy verdween bij hen ook de zon en in de plaats daarvan kregen ze een flinke stortbui. Resultaat hiervan: we vonden ze terug als verzopen katjes...
Na een leuke maar bewoge dag genoten we van een heerlijk diner , afgesloten met een glaasje/ijsje op ons terras.
Op naar morgen!
3 Reacties
-
Van Tulden Rita:17 september 2019Oeps. Ons Cathy....niet te geloven!! Die heeft het jaar 2019 uitgekozen als het jaar van ziekenhuizen bezoeken op vreemde plaatsen,haha!!. Eind goed, al goed. Niet meer zo stom doen hè pop. Haha.....op naar een verdere mooie reis!!!.
-
Tamara:17 september 2019Typisch Cathy! Ik geniet van jullie verhalen en geniet ervan ☺️
-
Astrid:17 september 2019Man man... 😁🦑🐙
