Ayutthaya

8 februari 2017 - Ayutthaya, Thailand

Na enkele keren wakker worden vannacht gaat de wekker af... eindelijk! We mogen opstaan. Ons bioritme zit nog niet helemaal juist precies.

We doen vandaag een uitstap naar Ayutthaya, een eeuwenoude stad vol met ruïnes. Maar eerst ff ontbijten. Dit doen we hier om de hoek bij de plaatselijke bevolking, we kiezen wel een plaats uit waar nog enkele westerlingen te zien zijn , met het idee van ja.... daar zal het wel OK zijn. We bestellen pancakes als ontbijt met een frisse smoothie. Gepimpte pancakes weliswaar! Kerstboomfiguurtjes en smileys zijn geen arigheid hier. Vieren ze kerst hier eigenlijk wel??  Soit..  ze waren lekker!

We nemen de trein naar Ayutthaya. 2de klas zat vol helaas dus moesten we 3de klas reizen. Geen airco en tussen de soms wat rare Thaise bevolking, maar kost ons wel maar 0.5 euro per persoon. Dus we klagen alweer niet! Raam open op die trein en wie heeft airco nodig ?? Alweer aangekomen huren we meteen een scooter om de ruïnes te gaan verkennen. Cathy wordt chauffeur van dienst en Emy neemt de taak op als co-piloot. Das juist Cathy , euhm... ze rijden hier links! Geen zorgen Emy, ik kan da wel. We krijgen een roze scooter en 2 helmen. In een wip en een flip voelen we ons als 2 Duitsers die ten oorlog gaan, in die tijd droegen ze ook zo'n helm, heel schoon, en zeker ook die roze scooter. We gaan de baan op! Gezellig met ons haar al wapperend in de wind maken we de ene stop na de andere voor de ruïnes te bezichtigen. We kwamen er al wel snel achter dat kaartlezen niet onze sterkste kant was, dus hoera voor Google maps!  Zo indrukwekkend de ruïnes zijn op de foto is het dus zeker in het echt! Een boedha van 18 meter, chedi's, hoofd in een boom, etc... Prachtig om te zien! Na een hele dag rond 'sjezen' nemen we de trein weer richting Bangkok. Het manneke met de hamer is weer aangekomen bij ons, en dus blijven we rustig in ons hotel. Morgenochtend om 6u stijgt onze volgende vlieger op richting Ko Samui. Zon zee en strand .... Here we come!!

Next stop...  Ko Samui 

8 Reacties

  1. Anneke G.:
    8 februari 2017
    Jullie hebben al leuke plaatsen gespot aan de foto's te zien! Knap !!
    Enjoy! xx
  2. Anneke G.:
    8 februari 2017
    Ohja dat bloggen hier gaat jullie goed af! Leuk om te lezen!
  3. Astrid:
    8 februari 2017
    cool schooterke!!!!!
  4. Nancy:
    8 februari 2017
    Echt leuk om te lezen !! Kijk uit naar jullie volgende verslag
  5. De Busser Louisa:
    8 februari 2017
    leuke dag
  6. Van Tulden Rita:
    9 februari 2017
    Tof hoor,jullie trekken daar goed uwe plan,leuk om te lezen!!!!
  7. Cindy Jacobs:
    9 februari 2017
    Amai dames mooie foto's !! Cathy breng voor mij maar wat boeddha's mee daar hebben ze er genoeg precies ! :D ;) xxx
  8. Cathy:
    9 februari 2017
    Buddha's met hopen !