Khao Sok

15 februari 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Maandag hebben we heel de dag gereisd richting Khao Sok. Wat uiteindelijk een best fijne trip was aangezien we weer verschillende mensen hebben ontmoet met allemaal andere verhalen! Het spannendste verhaal was de Kevin, de Kevin is een 30 jarige Amerikaan die de kapitein is op de jacht van Tiger Woods!! Daar weten we dus ook weer hoe het allemaal reilt en zeilt. Terug naar Khao sok.. Khao Sok is een nationaal park in het binnenland met een enorm groot meer midden in de jungle. Na 2 boten, 1 bus, 1 toektoek en een minibus bereiken we na 9.5 u eindelijk onze bestemming!Meteen merken we dat we in een heel ander gedeelte van Thailand zijn toegekomen door de felle krekel , kever , vogel en wete wij veel wat nog andere dierengeluiden..... Heerlijk! Onze jungelow  ( de naam van onze bungalow) doet zijn naam alle eer aan, aangezien we geen ramen hadden, geen warm water en een deur die niet dicht ging.....Maar Emy! We hebben teminste toch natuurgeluiden die onze ying en yang volledig terug doen herenigen. Hm, zal wel Cathy.... De volgende ochtend starten we onze toer met overnachting op het meer middenin de jungle. De rit (met bootje)ernaartoe is al geweldig mooi! Warm zoet water, enorme rotsblokken en heel veel groen. Zeker de moeite waard. Op de middag gaan we de jungle in , smalle paadjes tussen de slingerplanten en bamboestokken leiden ons naar een grot waar een rivier door loopt. We gaan dus doen aan cave-exploring in the dark! Met een lampje op onze kop beginnen we er volle moed aan. Twas nodig... want we kwamen na 5 min al onze 1ste gigantische spin tegen!! En we overdrijven niet he! Buiten nog enkele van die exemplaren, een honderdtal vleermuizen en enkele zwempartijen hadden we dat ook alweer gehad. Dat te samen ongeveer een 3u gehiked. Het gestrompel en geklauter was allemaal best wel leuk, maar echte jungle dieren ontbraken er toch aan. S'avonds hebben we nog een tochtje van 30 min gevaren, ze noemen dit een nachtsafari. Ook hier geen diertje te bespeuren. De duizenden schitterende sterren aan de hemel gaven ons dan toch weer net dat tikkeltje magie dat we hier in de jungle hoopte te zien. We kruipen in onze hut, ja, over die hut.... Ze ziet er heel mooi uit zo drijvend op het meer. Maar is ze comfortabel? Euhm.... Nee dat is ze totaal niet. De matras , of wat ervoor moet dienen, is kei hard. Een douche of wc kwam er ook niet aan te pas. Het enige voordeel is dat je recht van je hut het warme water ik kan springen. Al bij al hebben we toch de slaap kunnen vatten , na een gemiddeld gedraai van 3 x per uur...  De dag begint alweer met een boottochtje, deze keer met meer succes want we hebben aapjes en hoornvogels gezien. Spijtig genoeg waren ze net iets te ver weg om mooie foto's van te kunnen maken. Jullie zullen dus zelf een trip moeten boeken voor er te kunnen spotten . Na nog een hike-tour van 2 uurs met nog meer giga-spinnen, een hagedis en een slangetje zit onze trip in Khao sok er ook alweer op. Ons Emy kan gene berg meer zien, die ze moet beklimmen dan toch.....Zo meteen nemen we de bus naar onze volgende bestemming. Back to the beach, maar dan aan de andere kant van Thailand.    

Next stop - Krabi              
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

5 Reacties

  1. Wim:
    15 februari 2017
    Wat gaaf meiden!
    Leuke verhalen en prachtige foto's.
    Geniet ervan ;)
  2. Maarten Geentjens:
    15 februari 2017
    Whaaa die spin !! Maar wel een enorm graaf landschap zo te zien :))
  3. Astrid:
    15 februari 2017
    cool, ben kei jaloers!!!!
  4. De Busser Louisa:
    17 februari 2017
    spannend allemaal groetjes
  5. Cindy Jacobs:
    19 februari 2017
    Seg dieje spinnekop, ze hadden mij kunnen afvoeren wat een griezelig ding seg , maja moet je er bijpakken zeker ?? Voor de rest prachtig !!