Ko Samui... op verkenning

10 februari 2017 - Ko Samui, Thailand

Onze 1ste nacht doorgeslapen .... Jippie,  we zijn aangepast ☺. We beginnen, zoals afgesproken, meteen aan onze dag en vliegen in ons ontbijt. Vers fruitsapke met pancakes en we zijn er klaar voor. We huren opnieuw een scooter om het eiland te verkennen en gaan richting watervallen. De 1ste waterval was mooi maar simpel. De 2de waterval daarintegen was een hele belevenis! Een stijle wandeling van 20 min beloond ons echter wel met een prachtig uitzicht , het uitzicht van het einde van de waterval.... we konden nog een verdere klim doen langs smalle, stijle al dan niet echt weggetjes. Oh geweldig Emy!! Dat doen we ! Cathy vloog meteen in de beklimming als een echt Jane! Emy volgde haar op de voet, maar vroeg zich wel af hoeveel zweet er in een mens kan zitten... Goh, heel veel precies! Eens levels 3 bereikt besluiten we dat we voor amateur-hikers het ver genoeg hebben gebracht en beëindigen we de beklimming. Naar beneden gaat dan al iets vlotter, daarom niet gemakkelijker, maar we geraken er heelhuids. Zeker een ervaring om te onthouden, we vonden het superleuk! Daarna zetten we onze trip verder naar de budha jungle garden. Niet zo spectaculair als we verwacht hadden. De beelden waren mooi , maar op 5 min had je alles gezien. Ach... is alweer meedoorgepakt he. We 'sjezen' terug naar Lamai, ons stadje op Koh Samui, om daar nog van een etentje aan het strand te genieten en onze scooter in te leveren. Na 15 min wachten op onze 'scooterdealer' komen we erachter dat we bij de verkeerde handelaar zijn.... Tja, we doen onze naam wel alle eer aan zo ☺. Ze lijken hier ook allemaal op elkaar he!! We zetten onze trip verder naar het noorden van het eiland om daar naar onze volgende slaapplaats te gaan. Zit daar toch wel niet een Belg in zeker! Yes ...Iemand verstaat ons eindelijk is! Dieje mens wordt overspoeld met vragen en getetter van ons , alle 'thaise' vragen zijn dus uit de wereld en de Johan, de uitbater hier, heeft koppijn in ruil gekregen. Ja se... Risico's vant vak Johan! We gaan er weer optijd inkruipen want de boot naar Koh tao vaart om 8u uit! ( man wat zijn wij saai mensen s'avonds seg)

Next stop.... Koh Tao

Foto’s

5 Reacties

  1. Wim:
    10 februari 2017
    leuke foto's 'junglebabes'
  2. Maarten Geentjens:
    10 februari 2017
    Hahaha de verkeerde scouterdealer das weer een goei ! :D nog geen tarantulla ofzo tegengekomen? :o of zit da daar ni ? Hahaha
  3. Astrid:
    10 februari 2017
    Nice, ben benieuwd naar de volgende dagen
  4. Cindy Jacobs:
    10 februari 2017
    Mooie foto's ! En ocharme dieje Belg kan me weer voorstellen hoe hij afgezien heeft !
  5. Van Tulden Rita:
    11 februari 2017
    haha,,jajaaaaaaaaa,,,hopelijk kennen ze in Thailand ook Dafalgan voor de koppijn voor diej Johan,haha. Wel leuk jullie zo bezig te horen. En vooal te zien,geniet want hier is het vandaag sneeuwruimen,amuseer jullie je nog goed daar hoor,kusjes xxx